Blogger Templates

Sunday 12 February 2012

Kes Limfoma, tangkal azimat dan jin penunduk

Hari ini Isnin, (12 02.2012), seorg wanita call beritahu ada seorg ahli keluarganya sdg tenat dan koma sejak beberapa hari lps setelah disahkan mengidap sejenis kanser darah iaitu Limfoma tahap 4, dulu dah dapat, dah buat kimoterapi dah, kini sel2 kanser merebak ke seluruh sistem lymphatik, melibatkan gangguan pada sel2 darah putih. Panggilannya agak cemas dan diselangseli dgn tangisan. Sy sedang berehat setelah balik dari satu kursus di sebuah masjid berdekatan, lagipun mlm nanti ada temujanji berkaitan kes2 yg agak berat dan sy perlukan rehat minda dan fizikal. Merawat kerja partime, namun macam ada on call, tak kira masa, ada free dan munasabah, pergilah kalau org minta pertolongan kita, memang sy free petang tu. Sy check GPS jaraknya 35 km, pergi balik 70 km, itupun kena redah pusat bandar KL nak sampai ke sana, memandu kena ambil masa lebih 2 jam pergi balik, itupun kalau x jem, pasal tol x kisahlah, sebab ini kerja sukarela. kira-kira 2 jam slps terima call, sy tiba di sana (Tkt. 4, Hospital Selayang)  dan bertanya beberapa perkara ttg latar belakang pesakit dan situasinya. didapati keadaannya agak kritikal, namun sy ambil pendekatan memujuk keluarga pesakit, beri semangat dan kekuatan, tiada penyakit yg tiada ubatnya, pesakit wanita ini masih muda, usia baru 29 th, anak ada dua, sejak hamil anak kedua dia kena penyakit ini secara tiba-tiba. Tinggal di selatan tanahair, dah dihantar ke beberapa hospital sebelum ni, dah 3 hari tak buang air besar serta kecil. Masih koma dan setelah diruqyah hampir 20 minit, dia tiba2 tersentak, nak bercakap tapi tak boleh agak mengerang, sy spu air zamzam ke matanya, dia macam menolak, ditepis dgn tangan, pelik, koma tapi ada tenaga, lps tu sy minta mak pesakit ini beri minum dan sapu muka dgn air zamzam, selalulah baca yasin dan tiba di kalimah mubin (Mubin ada 7 tempat dlm surah yasin) berhenti utk berdoa kemudian sambung bacaan, kena amal ini, insyaAllah sembuh.
Petang, sy terima call dari seorang wanita pasal suami yg sakit gatal kronik dan misteri sebab dah lama dan ramai pakar gagal mengesan punca dan cuma beri ubat penahan sakit. Beberapa hari lepas pesakit dtg sama isteri dan keluarga, setelah dirawat, dua hari kemudian si isteri mengadu sakit bertambah dan gatal menjadi2, sy kata sabar sebab rawatan belum selesai, suami nampak putus asa. Petang ni isteri call kata suaminya dah tak gatal lagi, dah ok, dia hajat nak dtg sambung air tapi suaminya kata dah ok dah, tak payah datang. Dah sy pesan penyakit misteri ni jgn cepat sangat puashati, kena teruskan sapu dan minum air dan bahan rawatan sampai benar2 sembuh, kalau tidak boleh berulang. Sy pun kata tak apalah, moga sembuh sepenuhnya.
Malam, ada 7 pesakit yg dtg termasuk satu yg tiada temujanji, iaitu tiba2 datang setelah baru saja menyaksikan satu lembaga berkepala tanpa muka melayang2 dlm rumah. Kes2 mlm ni agak memenatkan walaupun tidak begitu agresif (Men jadi amalan sy baca doa pelemah dulu sebelum berdepan dgn makhuk2 jahat, jin penyihir dan ganas) . Hanya beberapa kes nak dicatat di sini.
Kes pertama seorang wanita, ini kes dah lama, masih ada gangguan tapi semakin ok, tak macam dulu. Dulu berbagai jenis jin ganggunya, satu demi satu datang dari pelbagai tempat dan daerah dan dari pelbagai punca. Alhamdulillah sebahagian besar jin2 tadi berjaya diIslamkan dan tak ganggu dia lagi. Masalah sekarang ialah yg satu ni ketua syaitan, sejak jin2 lain gagal kacau ganggu wanita ni, dialah yg ambil tempat. Syaitan marah sangat sebab wanita ni berhajat nak tunaikan haji tahun ni, dia sangat marah dan sakitkan pinggang, belakang dan kepala. Sy terserempak dgn wanita ni tadi di sebuah masjid. masa dialog syaitan tadi kata ada 7 jin Islam menyambutnya. Sy agak mereka semua adalah jin yg dah diislamkan dulu, sejak 2 th lepas. Yg ada skrg adalah ketua syaitan, memang degil dan dia sukakan cabaran sebab itu dia masuk dlm badan org. ni.
Setelah itu, kes seorg pelajar sekolah yg dulunya dikacau ganggu oleh jin bersifat warisan (diakui sendiri oleh ahli keluarga dan jin pengacau), kini diganggu oleh 2 ekor jin yg dihantar oleh seseorg (nama yg disebut sy kenal, tapi sy tak ambil peduli, takut2 ini penipuan), jin2 ini datang dari Bandung menerusi pengamal ilmu hitam tadi, setelah dibaca mentera2 tertentu. Ini bertujuan agar budah sekolah ini patuh dan tunduk segala arahan dan perintahnya. Setelah diajak berdialog kedua2 mengaku telah tertipu dan terpedaya dan tak mahu jadi jin penyihir lagi, dia nak bertaubat dan beriman sesungguhnya kepada Allah, setelah bersumpah dan berikrar tidak akan murtad selepas ini, diIslamkan dan minta mereka berdua pergi belajar agama di sebuah masjid berdekatan, mereka setuju, yg pertama diberi nama Aminah, usia 20 ribu tahun dan kedua Khadijah, usia 10 ribu tahun (jgn diukur dgn usia manusia sebab tak sama). Ada ancaman bhw jin 2 lain akan dihantar lagi oleh manusia penyihir yg sama. Sy dah beri amaran, agaknya permainan ini dah bermula...jangan kita takut kpd sihir kerana tipudaya syaitan adalah lemah, mereka adalah makhluk yg dilaknat oleh Allah dan manusia yg melakukan syirik dgn melibatkan sihir, lambat laun akan terbongkar, elok berhenti dari sekarang.
Kes seterusnya suami isteri yg alami sakit macam2, pelik dan misteri, ringkas cerita setelah diubat oleh ramai bomoh dan dukun di merata tempat, termasuk pagar rumah, keadaan makn menjadi2, rumah berbunyi macam2, nampak kelibat dsb. Mereka akui ada menggunakan pelbagai tangkal, azimat dan wafak yg diberikan oleh beberapa kpdnya semasa dirawat. Sy cuba fahamkan ttg penggunaan benda2 ni yg boleh membawa kpd syirik kalau dipercayai benda2 itulah yg berkuasa memberi perlindungan kpd kita, tak boleh bergantung pd benda tu, bahkan patut dikeluarkan dari rumah setelah ditawarkan dan dimusnahkan segala unsur negatif yg ad padanya dgn izin Allah. Ini mungkin salah satu sebab kenapa tidak sembuh. Mereka berjanji akan buang benda2 tiwalah, tamimah dan wafak, dibawa kemari untuk dibatalkan dulu.
Pengajaran:

1 comment:

  1. salam..saya ada terjumpa takal azimat dirumah saya, penyewa terdahulu yang letak, jd saya buang takal tersebut, bagaimana saya hendak membatalkan takal tersebut?..saya sudah buang takal tersebut..

    ReplyDelete