Blogger Templates

Wednesday 2 May 2012

Rawat premis

19.4.12 (Khamis)

Pagi ada beberapa appoinment yg dah lama dibuat, namun tertangguh, iaitu utk rawat sebuah kedai, bengkel kereta, di Gombak, lokasinya berhampiran sebuah pusat rawtan Islam (selalu keluar TV). Dlm hujan lebat dan kesesakan trafik, perjlnan ambil masa hampir 2 jam, lepas tu terus ke pejabt (w/pun sy cuti).Waktu lunch ada satu lagi lokasi iaitu di Setapak, rawat kedai (cafe) yg baru dibuka 1 bulan lps, kemudian ke satu kwsn perumahan dkt Balakong, rawat rumah yg asyik ditinggalkan oleh pemiliknya (kecuali hujung minggu), ada gangguan di situ.

Selain merawat manusia, rawatan juga boleh dilakukan ke atas bangunan, premis perniagaan, sekolah, kilang, hospital, ladang/kebun/tanaman, haiwan dsb, sebab semunya adalah makhluk Allah swt yg lemah dan kemungkinan tdpt gangguan. Kalau melibatkan kws yg berskala besar dan luas, rawatan dilakukan secara berkumpulan, mungkin melibatkan sehingga 40 org atau lebih. Hal ini akan diuruskan oleh pihak DS sendiri setelah permohonan dikemukakan oleh pihak yg berhajat.

Mlm, ada program di surau dan ada pesakit wanita yg dtg dari Kelaya Jaya, dibawa oleh suaminya, sakit kepala teruk, ada gangguan.  

No comments:

Post a Comment