Blogger Templates

Wednesday 2 May 2012

Dimandi darah ayam hitam

18.04.12 ( Rabu)
Mlm, pesakit yg dtg smlm, bawa angkal dan azimat utk dibatalkan, juga buat ruqyah ulangan. Antara barang yg dibawa ialahtangkal iaitu telekung khas yg diambil dari bomoh yg tinggal berdekatan sebuah masjid di sini, bedak sejuk jampi utk anak, kain kuning oleh arwah seorg bomoh di Damansara, pernah dia dimandikan oleh bomoh tu dgn darah ayam hitam utk menghalau gangguan, juga guna 4 biji limau dari seorg bomoh di Alam Megah, yg diletakkan di 4 penjuru rumah, dua 2 bungkusan (uncang berisi) warna putih dan hitam,  sejenis tali, minyak dan tasbih. Seorg driver teksi yg dia jumpa di S.Alam kata, dia takkan senang selagi kahwin dgn suami sekarang, lepas tu 3 hari, kat rumah dia jumpa 3 kuntum bunga dlm bilik yg entah dari mana. Setelah itu dia tak dpt bersama dgn suami selama 3 bulan, kerana slps bersama dia jatuh sakit teruk. Driver teksi itu juga tunjukkan dia 1 botol kosong, setelah dia tengok, ada dlmnya bunga kertas. Dia sebenarnya tak kenal driver ini, jumpa secara kebetulan.

Pesakit lain, wanita 23 th, rambut gugur keterlaluan dlm bilik, jumpa sekeliling katil, ini dikesan selepas SPM lagi, terasa ringan sebelah kepala. Pernah pergi kem di Ayer Keroh, Melaka, sentuh bahu kawan dia, tiba2 rasa berat. Juga masa baca yasin, sampai wala ya`uduhu dst...keluar suara lain dari mulutnya.
Dia ada ijazah tapi tak blh buat kerja, hanya sekejap, sakit ini sejak 2006 lagi. tidur terganggu, rasa nak berkurung, mimpi pelik2, kena kejar binatang2 pelik, hantu dsb. Kat rumah mcm ada benda kat belakang, kadang2 ada bunyi kat rumah. Ayah dia dulu pernah belajar silat, ada keris, adik dia juga belajar silat, ada kain putih yg perlu diselungkup masa upacara2 tertentu, di rumah ada tasbih besar, kayu koka dll. 

Berikut adalah mak yg di atas, 46 th, gatal seluruh badan, teruk di tengah2 dada, mata, kedua2 tangan/lengan, belkang dll. Gatal ni dah lebih 20 th, ramai yg mengubatinya, tak juga sembuh, ramai yg syakki dia kena santau. Diruqyah, marah dan menderam.
Berikutnya kawan di atas, wanita 45 th, dinganggu masa solat, rasa pening, kaki tangan sejuk dan kerap bunyi benda jatuh, macam benda pecah dan jatuh, lps tu senyap, dulu ada kelibat, ada banyak ulat bulu, kat tempat menjahit, kepala rasa goyang, rasa ada 2 kepala.

Seterusnya pesakit ulangan, yg pernah rumahnya dipagar, kelibat2, gangguan tidur suami dia, meracau2 dll dah tiada, cuma kini ganggu dia nak solat, nampak muka penyanyi kat depan dia, juga kacau masa dia ajar budak2 mengaji. Kemudian pesakit prpm 12 th, tak boleh mengaji, tak boleh membaca, rasa penat macam org sakit jantung, nak solat juga terganggu, bila ditegur mudah marah. Kemudian pesakit prpm 10 th, demam tak kebah2, dah 5 hari, muntah, berak dan muntah lagi, tak boleh makan dsb. Dia turut fobia kerana dipukul oleh seorg cikgu atas kesilapan kecil, katanya ramai kawan2 dia takutkan cikgu tu.

No comments:

Post a Comment