Blogger Templates

Monday 7 May 2012

Disambut 30 Bidadari

06.05.12 (Ahad)

Pesakit prpm dari Putrajaya, sakit kepala dah berkurang setelah dirawat dulu, namun kalau puasa (ganti) terus sakit, sejak hari pertama, dia dtg ni nak sambung air sebab dia ni ada masalah gangguan.

Pesakit seterusnya yg pernah dtg 2 hari lepas bawa emaknya yg tak boleh berjalan dna berkerusi roda. Masuk saja dlm rumah dia tak putus2 ucapkan terima ksih sebab emaknya kini dah boleh berjalan. Lepas balik malam tu emak dia tidur, terjaga jam 5 pagi, terus bangun dan berjalan. sy kata bersukurlah kpd Allah sebab dialah penyembuh sebenar. Meskipun demikian, jgnlah cepat leka, air yg ada tu kena terus minum dan sapu dan amalkan bacaan tertentu yg disuruh sebalum dan selepas tidur. Kali ni bawa anaknya pula, prpm, 32 th, dia rasa kebas, tak boleh angkat tangan, sebelah kanan, bahu sampai ke kaki, tidur pula terkejut2, perasan ada org ketuk pintu rumah, sakit ini semakin kuat dekat nak maghrib, sampai kepala sakit dan pening2, ini dah 1 bulan. Sejak 1 bulan lepas dia mengaku tak ada nafsu langsung terhadap suaminya. Dia ni dtg pakai baju lengan separuh, sedangkan masalah dia banyak ada kat lengan, dari pangkal bahu hingga hujung kaki, so rawatan agak sulit sebab ada poin2 tertentu kena sentuh, dan sentuh ni pun kena berlapik, maka terpaksalah ubahsuai sikit kaedah. Selepas itu mak dia mengadu pasal motor suaminya hilang, 2 hari lepas, minta diusahakan agar ditemui atau dikembalikan ke tempatnya. Sy kata kes ni dah lebih 24 agak sukar sikit, namun demikian akan diusahakan, kalau ada rezeki dan diizinkan Allah, adalah dpt kembali. Selain itu keluarga di atas bawa beberapa org lagi yg sakit macam2, ada yg asyik menangis, sdelalu jatuh2, dll.

Pesakit ini seorg  cikgu, pesakit lama yg masih ada gangguan, sy ambil masa sikit nak dptkan info terbaharu, MH dlm badan dia dah lama kenal sy namun tidaklah kami bersahabat, tak boleh bersahabat dgn makhluk2 ni, tak ada sebab dan alasan pun. dia tak mencurigai bila sy ruqyah dan menyakitkan dia, dia kata biasalah, dia nak protect org ini, ni dah tugas dia. Pagi tadi sy ada program kat sebuah masjid, pesakit ini juga ada kat situ. MH halus ni cerita dia nampak sy kat situ tadi, juga ada kira2 30 bidadari yg sambut pesakit ini. Semua bidadari ini adalah asalnya jin2 yg pernah sy Islamkan. Sy sebut beberapa nama jin Islam yg sy ingat, termasuk yg paling cantik di situ. MH ni kenal semua mereka. Sebab semua MH tu pernah masuk dlm badan pesakit ini sebelum diIslamkan. Dia kini adalah yg terakhir dan satu2nya yg masih ada dlm badan pesakit ini dan makhluk jenis ni dikatakan tak mungkin diIslamkan. Bila sy kata bhw di sisi Allah tiada yg mustahil, dia kata tengoklah, kalau tuhan menghendaki begitu, dia akan masuk Islam. Di tempat kerja pesakit ini, dia berdepan dgn ujian yg agak besar iaitu dari jin2 yg didatangkan dari Indon beratus bahkan beribu, di segenap penjuru dan ruang kecuali ada beberapa lokasi. Byk info ttg seorg pengamal ilmu hitam dan situasi yg berlaku sekarang namun sy tak nak ceritakan di sini, biarlah rahsia amalan sesatnya itu terbongkar sendiri. Pesakit ini pula seorg pengamal ibadat dan penzikir yg istiqamah, bahkan hafal Quran, so dia mampu bertahan dgn situasi di situ. MH ini mengaku , keberadaannya menyebabkan jin2 lain takut dan mengelak dari ganggu pesakit ini. Pesakit ini istiqamah sebab tak pernah putus minum dan sapu air ruqyah, kalau tak dia tak boleh solat, baca Quran dsb, kini cuma sakit lutut sebab ekor makhluk tu berada dilutut dan kepalanya di tengkuk pesakit ini, itu katanya, bukan sy kata.

Pesakit seterusnya prpm, 24 th, nak kahwin hujung th ni, sakit bahu, tangan, kaki dan tengkuk, tidur pula ok. Dia sakit teruk mulai awal tahun ni sejak buat perancangan kahwin. Kemudian Mak dia, 60 th, bisa2 bdan, bahu kanan, sampai hujung jari, ke lutut sampai bawah, bisa, sakit tengkuk dll, juga kebas2, kalau pijak lantai sakit macam menyucuk2, juga selalu berdebar2. Dia juga kerap mimpi jatuh dari tempat tinggi, mimpi kenduri, org ramai, tengok org mati dll. Sakit macam ni dah 3 th, macam2 ikhtiar, pergi klinik, tapi doktor kata tiada penyakit. Setelah ruqyah sy nasihatkan dia elakkan mengambil makanan berbisa dan tajam seperti limau, nenas, rebung, cuka, pulut bersantan dan pisang emas.

Pesakit terakhir akhir kronik dan pelik. Dia pernah dtg 2 tahun lepas, ada gangguan, ini sebelum kahwin lagi, lepas tu ok. Sejak hamil masalah ini dtg, Masa hamil 8 minggu pergi check semua ok, jantung baby elok, berdegup dsb, Lepas tu, yg sepatutnya 13 minggu dia pergi check spt biasa di klinik, doktor kata kantung (rahim) dia dah kosong, tak ada apa-apa, so baby dah tiada, scan pun tiada. Dia terkejut besar dan sedih. Dia rasa selama ini tiada pendarahan atau keganjilan, biasa saja, takkan boleh hilang begitu saja. Dia diminta pergi hospital Serdang utk cuci. Setelah ke sana, dia minta tangguh dulu, nak balik kg dulu, check di Perak rabu ni. Sebenarnya kakak dia yg nasihatkan dia jumpa sy kalau ada masalah macam ni. Tak apalah, sy ruqyah dia, mohon agar kandungannya masih selamat dan Allah membentenginya dari sebarang gangguan baik bersifat fizikal mahupun spiritual. Sy masih menaruh harapan bhw kandungannya masih ada, masih ada baby, cuma mungkin dihijab ketika itu, wallah A`lam, Sy ada byk kes2 serupa ini, pernah seorg yg hamil 34 minggu,  hampir nak dicuci, di minta tangguh dulu,  sempat dtg utk dirawat, lepas tu scan balik, ada, baby sihat dan dia dahpun selamat bersalin. Bagaimanapun kalau dah ditakdirkan tiada rezeki , kita kena terimalah, itu ketentuan Allah.


No comments:

Post a Comment