Blogger Templates

Monday 18 June 2012

Tengok bola, lumpuh sebelah kaki

29.05.12 (Selasa)
Waktu tengahari sy diajak kenalan ke sebuah hospital swasta, saudaranya tiba-tiba kebas dan lumpuh dari pinggang ke bawah sebelah kanan waktu tengok bola final FA di TV dan kini tak boleh berjalan. Diberitahu oleh saudaranya, setahun lps masa di Gua Musang ada bawa balik tangkal dan azimat dari sana. Pesakit ini sy pernah ke rumahnya 2 th lps, pulihkan rumahnya, namun tak disangka beliau masih percayakan tangkal dan azimat, sy agak kecewa. Tak apalah, sy ke hospital, ruqyah dan masa sy letak tapak tangan dari lutut ke bawah hingga hujung kaki, dia kesakitan, perit menahan sakit, sedangkan sy tak menekan pun kulitnya, hanya ada sedikit sentuhan. Dia dah 10 hari di hospital, makan lalu, bahkan merokok lagi, namun pakar2 tak dpt kesan penyakitnya, dia nak balik namun doktor tak bagi. Isterinya tanya, ada buatan orangkah, atau gangguan luar, sy tak jawab (dlm hati tentulah ada, tapi tak blh beritahu) cuma sy minta dia terus minum air zamzam dan sapu air ruqyah secara konsisten. 

Malam pula, kes bayi 6 bulan, tak mahu minum susu, badan ada bintik2 merah, sebelum ni demam, dah sembuh, dia amat takut kalau bersendirian, ini dah satu minggu.

Kes berikut prpm Indon, masalah saudara dia yg baru datang dari Semarang, Jawa Tengah, asyik nak balik, kerja baru 1 bulan. Dia minta tolong doakan agar saudaranya itu tak ingat nak balik kg di sana, tumpukan kerja di sini, kerja di Balakong.

No comments:

Post a Comment